April 5th

Jag känner mig överhettad! Mina stackars lår klibbar mot stolen och luggen fäster lite lätt i pannan här inne, och ändå vet jag att det är så otroligt mycket varmare där ute. En fördel här är att det nästan alltid blåser lite lätt vilket gör att känslan av överhettad svensk dämpas något. Jag är otroligt sugen på lite mer Frozen Yogurt just nu då det skulle vara väldigt svalkande, men det skulle ju också innebära en tur ut i solen så jag antar att jag får stå över. Inte för att jag hade kunnat bege mig på egen hand heller, då man inte har bil är man lite beroende av att någon annan kan köra en dit man vill. Det stör dock inte mig då det alltid är någon som har bil när jag hänger med mina vänner, men när jag är själv så kommer jag inte långt. Är inget större fan av stadsbussarna här, just det där med att gorma "baja por favor" varje gång jag vill stiga av (om jag nu lyckas ta mig till slutdestinationen vill säga, då jag inte riktigt förstår systemet) faller mig inte riktigt i smaken. Hellre blir jag nog utan den där frysta yoghurten.

Den här veckan försöker jag med konststycket att på förhand göra färdigt både denna och nästkommande två veckors skolarbete, vilket jag ännu inte är säker på hur det kommer sluta. Grejen är den att mina vänner har lov nu i ett par veckor, och då vi åker till Guadalajara på lördag (och därefter kanske vidare) så är jag inte riktigt säker på hur pass mycket tillgång jag kommer ha till internet och dator de kommande två veckorna, så det vore skönt att ha åtminstonde skolarbetet ur vägen. Slippa oroa sig för det och bara uppleva omvärlden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0