Borta bra...

Nu är jag "hemma" igen i Obre, och jag kan ju säga direkt att det var en rejäl hetta som mötte mig när jag steg av bussen igår eftermiddag. Det är fortfarande inte i närheten av vad det kommer att vara senare under sommaren, men redan nu är det äckligt varmt här, så pass att jag var tvungen att stiga upp tidigt i morse och gå till Walmart där jag sedan köpte mig en redig bordsfläkt. Anledningen till att jag steg upp tidigt (knallade iväg klockan 8 på morgonen) var att jag visste att det senare under dagen skulle bli alldeles för varmt. Nu sitter jag här vid mitt köksbord med en liten fläkt i fejjan, och trots det så svettas jag redigt. Jag får nog ta och investera i en större fläkt nu här framöver, visst har vi luftkonditionering installerat, men det är för dyrt att dra igång med den såhär tidigt på året. Jag får helt enkelt stå ut en liten stund till.

Vill passa på att säga tack till min underbara farmor här som har gett mig en påskpresent! Tack så jättemycket farmor, det uppskattades verkligen och kom väl till pass, jag ska skriva ett redigt mail till dig inom kort. Tack tack, och hoppas att du läser detta, men det tror jag.

Resan tillbaka gick i alla fall alldeles utmärkt, jag steg av min bekväma buss i Culiacán och bytte till en annan (helt okej, men mindre lyxig) buss som sedan efter ett långt antal timmar släppte av mig på busstationen här. Två av mina vänner kom och hämtade upp mig, de körde mig hem och jag kände direkt "home sweet home" känslan göra sig påmind. Det spelar liksom inte riktigt någon roll hur bra man än har det på semestern, för det är ändå alltid skönt att komma hem till sitt eget. Mitt egna rum, mitt egna kök, mina egna döda kackerlackor på golvet. Min rumskompis är hos sin familj så jag är själv hemma, vilket på något sätt är ganska skönt. Ingen gas har jag dock så jag kan varken laga mat eller duscha varmt, men det kan jag stå ut med ett par dagar. Tro mig, en kall dusch är relativt välkommen i denna värme. Det var också precis vad jag gjorde när jag kom hem igår - jag hoppade ur mina resekläder och tog mig en riktigt kall (och snabb) dusch. Finns inget som att duscha av sig resedammet.

Det blev en kväll med skvaller och frozen yogurt igår med en vän, och nu sitter jag återigen här och väntar på henne då det vankas middag på en restaurang här i närheten. De har fantastiskt god kyckling. Sedan vill jag också passa på att säga att jag kommer pyssla och fixa lite med designen här framöver, så om saker och ting ser lite märkliga ut så beror det på att det är under konstruktion. Jag är ingen mäster-designare, så vi får allt se hur det går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0