Bring Out the Flowers!

Nu när det är ute och vida känt att jag inte tänker återvända till hemlandet Sverige den 11e April så kan jag passa på att tala om för er alla vad jag istället har tänkt hitta på den 10e, det vill säga om ungefär 10 dagar. Jag har hintat om det förut, men nu åker locket av. Den 10e så infinner jag och ett par vänner oss i Guadalajara för att gå och se Brandon Flowers live in concert. Jag dog lite inombords när jag först hörde att han skulle komma och spela här i Mexico, och jag och min bästaste vän hoppade runt på bord och möblemang medan vi försökte avgöra om vi skulle gå eller inte, när vi nu så gärna ville. Det föll sig tyvärr så att biljetterna släpptes precis när jag inte hade några pengar, men tur som jag har så har jag världens bästa syster som lånade ut pengar till mig (yes syster, fortfarande skyldig dig 300 spänn) och i och med det så bokade vi våra biljetter! Jag har ju sett Brandon Flowers en gång tidigare, men då i sällskap med the Killers och på en arena så stor som the O2 i London. Denna gång kommer det bli ett något mindre och intimare evenemang, endast ståplatser och så vidare. Kan knappt vänta. Till på köpet, som en bonus, så kommer jag få se staden Guadalajara. Där har jag aldrig varit förut. Här är det minsann äventyr på äventyr som gäller.


Idag börjar inspelningarna av ett litet kortfilmsprojekt som min bästaste vän startade upp för länge sedan, och som nu har växt till ett mycket professionellt projekt med 30 pers i produktionsteamet plus aktörer. Manus är klart och all plannering som krävs innan, och då det kommer vara ett projekt innefattande 6 kortfilmer så satsar vi på att i helgen spela in de tre första. Vi pratar kortfilmer på endast några minuter var här alltså. Jag är väldigt exhalterad, för det är på något sätt en väldigt speciell känsla att se en idé gå från ord skrivna på papper och till rörlig variant, det blir lite som om orden på pappret plötsligt kommer till liv. Jag assisterar i det jag kan, håller mig i bakgrunden och arbetar i det tysta. Det kommer bli en lång helg.


Kommentarer
Postat av: Jessica

ordoa dig icke över de där pengarna!:) Du kan få bjuda mig på en redig fika någon gång istället!

2011-04-01 @ 23:02:01
URL: http://xomarcheline.blogg.se/
Postat av: mamma

Är så glad att du får gå på den där konserten och det där med filmprojektet i helgen lät ju väldigt spånnande! Nästan lite komiskt är det att det har varit ett så stort intresse hos dig i så många år och så träffar du folk som håller på med sådant och får uppleva lite av hur det går till i verkligheten! Jättekul!

Kram!

2011-04-02 @ 18:43:34
Postat av: Louise - Living in Turkey

Åh tack snälla du. Vet du, jag tänkte på dig när jag skrev inlägget för du kommenterade så fint när vi hade våran årsdag.



Jag tror allting kommer ordna sig mellan oss i framtiden, vad det än blir. Just nu händer det saker hela tiden, som jag inte kan eller vill skriva om i och med att varje dag är inte den andra lik.

Och jag känner igen mig så mycket i vad som står i din presentation här på din blogg.

Mitt hjärta är i Turkiet och det är här jag känner mig som mest hemma. Plus att jag känner mig som 24. Inte som i Sverige då jag är 24 men känner mig som 21, bor hemma hos mamma och är oansvarig. haha.



Hur är allt med dig då? Går allt bra i Mexico och har du några planer på att komma till Sverige eller bor du där nu på obestämd tid? Jobbar du något? Som du förstår så har jag inte läst din blogg på ett väldans tag nu känns det som.



Ha de så bra på konserten!

Kramar Louise

2011-04-02 @ 20:01:10
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0