La Cucaracha La Cucaracha

Det har varit en otroligt lång dag av kortfilmsinspelningar och min rygg smärtar mig ändlöst. Nu vet jag inte om detta är ett resultat av för mycket omkringvandrande, av det faktum att jag burit runt på min 1.90 långe bästaste vän (don't ask) eller om jag sovit konstigt inatt. Dagen började i alla fall klockan 7 på morgonen då vi infann oss på inspelningsplatsen, vi lämnade stället klockan 7 på kvällen, det vill säga 12 timmar senare och spenderade därefter ytterligare två timmar med att filma i mitt hus. Det är inget litet projekt det här och jag tackar verkligen inte nej till att medverka så mycket som jag bara kan. Om det så endast handlar om att springa efter vatten så gör jag det gärna, för jag mår bra av att se mina vänner jobba med det som de tycker om att göra och det som de är bra på. Det är imponerande och jag är stolt.

Igår när vi kom hem fick vi dock en mindre trevlig överraskning. Av okänd anledning så hade kackerlackorna plötsligt tagit över mitt hus! Normalt sätt så har vi inga kackerlackor här inne, någon endaste en ett par gånger har det varit, men inte mer än så. Igår kom vi dock in och fann minst 4 stycken i det stora rummet, och tre i badrummet! Jag blev macho och tog död på dem, men det förändrade ju inte det faktumet att de var där. Vi flydde istället till en kompis för att spendera kvällen där, och när jag sedan återvände till mitt hus så fann jag ett gäng kackerlackor döda på golvet. Mycket märkligt. Sedan dess har jag inte sett en endaste en! De kom, de dog och det var det. Haha. Jag förstår seriöst inte hur det kommer sig att vi plötsligt hade massor av dem här inne..! Från en dag till en annan, och idag finns det inga här igen. Kanske var det för att jag lämnade ett fönster lite öppet, men det verkar orimligt, vem vet. Kackerlackor är otroligt äckliga små varelser som jag helst inte vill ha inne hos mig. En någon gång ibland får man nog stå ut med när man bor här, men någon hejd får det vara. Kackerlacke-invastionen inföll igår, men vi överlevde. Det gjorde dock inte kackerlackorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0