PUEBLA

Efter våran dag av stekande så tog våra hosts med oss ut till ett stort köpcenter för att se oss omkring. Det hela var otroligt amerikanskt och om jag inte hade vetat bättre så hade jag seriöst trott att jag var i USA. Älskade Guadalajara, otroligt fin stad med spännande människor och stora byggnader. Det blev en cerveza på Chili’s och därefter begav vi oss hem.

 

Dagen efter, det vill säga igår, så lyckades vi med konststycket att ta oss ut på lite sightseeing. Vi begav oss först med en av tjejerna vi bodde hos till hennes universitet där hon hade en lektion att gå till, för att sedan kunna guida oss runt. Jag blev djupt imponerad av universitetet! Riktig college-känsla, superstort och som en egen liten värld där inne med restauranger och prylar. Köpte världens godaste frukt och yoghurt-blandning till frukost, och så satte jag och bästaste vännen oss ner och inväntade vår plannerade rundtur runt staden.

 



Det blev en sväng runt ett kokande varmt downtown Guadalajara, jag var tvungen att gå och köpa ny laddare till kameran då min mystiskt nog har försvunnit, men jag hittade som tur var en som fungerade åtminstonde något sådär. Vad skulle jag göra utan kamera liksom? Laddare behövdes, kosta vad det kosta ville. Vi mötte upp med vår andra vän och vandrade vidare vi fyra, och vi passade på att låta en liten man på gatan rita av oss. Han var dock inte särskilt begåvad visade det sig, men för omkring en tjugolapp så var det definitivt värt det.

 

 


Efter rundturen åt vi middag, åkte hem och duschade och slog oss sedan ner på en liten bar. Jag och min bästaste vän hade köpt våra bussbiljetter och skulle lämna stället lite senare den kvällen, vilket vi också gjorde. Vi hoppade på en buss som över natten tog oss till Mexico City, och därifrån begav vi oss vidare till Puebla, där jag nu befinner mig. Jag kommer sakna Guadalajara, en fantastisk stad, men hela den här resan är ett sånt otroligt stort äventyr att jag aldrig vill att den ska ta slut. Jag rapporterar vidare snart. Mycket som händer hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Jessica

hahah teckningen!! <3

2011-04-14 @ 07:45:59
URL: http://xomarcheline.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag skrattar allt lite också:-D!

2011-04-16 @ 22:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0