Pyramider & Lycka

Hade precis en av de bästa dagarna jag tror att jag har haft i hela mitt liv. Kan inte riktigt säga exakt vad det var som gjorde min dag, det var snarare allting tillsammans. Vi steg upp imorse, jag och min bästaste vän, och gjorde oss i ordning för en dag ute på äventyr. Våra vänner som bor här i Puebla hade skola hela dagen, så det var bara vi. Sedan tidigare var det bestämt att vi skulle besöka pyramiderna här, så vi gav oss ut med det i sinne. Det är alltid spännande när vi är ute på äventyr då man aldrig riktigt vet vad som kan tänkas hända, och vi tog oss via två olika bussar (och diverse små roliga anekdoter) till vår spännande destination.


Jag har inga bättre ord än 'wow' för vad jag såg. Absolut en av de häftigaste platser jag någonsin besökt, med en massiv pyramid till stora delar dold under jord, men som ändå är synlig från många vinklar. Vi vandrade runt i gamla trappor, upp för backar och ner för backar, och hela tiden med en otrolig utsikt över staden. Platsen riktigt andades av gamla anor och traditioner, om jag får vara så pass poetisk som till att säga det. It was mind-blowing.



Det gick också att skymta vulkanen här i Puebla, långt borta vid horisonten, så nu kan jag också säga att jag sett min första vulkan. Bästaste vännen som varit där förut visade mig runt och berättade det som han visste om platsen, solen stekte och vädret var perfekt. Vi skrattade och pratade som alltid, hade ett mindre vattenkrig och fnissade åt folk som passerade oss.



Därefter gick vi och åt tre-rätters lunch plus efterätt och kaffe, vilket jag kan känna är lite lyxigt, men här är det tydligen helt normalt och kostar inte mer än en femtiolapp. Jag är fortfarande så mätt att jag aldrig vill äta mer, men gott var det. Vi pratade länge och om allt, tackade artigt nej gång på gång när allt ifrån gamla kvinnor till små barn kom och ville sälja oss krimskrams, och när vi slutligen kände oss nöjda så var det så precis att vår vän ringde oss och erbjöd sig att hämta upp oss. Vi kände oss nöjda efter allt vårt gående och tackade ja, slog oss ner i en park och drack en cola medan vi väntade, och nu är vi tillbaka i huset igen.

Det var verkligen en helt obeskrivligt fantastisk dag! Innehöll allt som en bra dag ska innehålla. Allt ifrån spännande sightseeing till goda frukter och intressanta småkryp. Jag återkommer angående småkrypen. Men jag säger en sak... allt är ätbart här borta. A L L T.


Kommentarer
Postat av: Jessica

ååh bilderna påminner så mycket om Turkiet!! Måste åka utomlands just precis nuu! Det är ju som en upplevelse som heter duga! :)



Fina bilder, tycker dock att du borde göra dom lite större så vi med dåliga ögon ser något! ^.^ hehee ha det toppenfint, vi ses snart! <3

2011-04-15 @ 09:39:03
URL: http://xomarcheline.blogg.se/
Postat av: mamma

Ser helt fantastiskt ut!!! Vilka fina bilder! Superfin den där du sitter i trappan! Du verkar ha det underbart! Är såå glad för det ! Kram!

2011-04-16 @ 22:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0