Sopa eller suga damm?

En av de saker som jag förundras mycket av här borta är att folk inte använder dammsugare! Istället så sopar man golven rena. Det känns som ett väldigt slöseri av tid enligt mig, och jag har flertalet gånger frågat hur det kommer sig att folk inte använder dammsugare istället, men det är det inte riktigt någon som har något svar på. Vi har kommit fram till att det är ungefär lika märkligt som att vi i Sverige inte använder torktumlare. Åtminstonde inte i samma utsträckning som här och i USA. Här och i USA har folk torktumlare till höger och vänster, medan vi i Sverige där vintrarna är kalla och det tar år och dar för kläder att torka inte använder torktumlare. Vad har vi för förklaring till det? Som sagt; lika märkligt som att vi inte använder torktumlare tycker jag att det är att de inte använder dammsugare här. Det är ju inte så att man inte KAN köpa sig en dammsugare om man skulle vilja ha en, för självklart finns de att köpa, men det tycks helt enkelt vara så att folk föredrar att sopa. Andra länder andra seder.

Igår gjorde jag en riktig storhandling på Walmart och inhandlade allt från insektsdödare till schampo, solkräm och världens största avocado. Dyrt blev det i slutenden men jag känner mig nöjd då det var saker som jag behövde, men som man aldrig riktigt tar sig för att köpa då det på något sätt är så otroligt trist. Vem vill lägga pengar på döda-kackerlacka-medel och schampo liksom? Men det gjorde jag. När jag kom hem sprejade jag ner hela huset för att bli av med våra äckliga odjur, vilket resulterade i lätt andnöd och behovet av X antal öppna fönster och dörrar. Jag tror dock att det givit resultat då jag minuterna senare hittade en död kackerlackis utanför min dörr. Död åt monstren. Med mitt nya medel är deras herrevälde över.


Kommentarer
Postat av: AMANDA

Ja vi har också torktumlare i vår lägenhet men vi använder den aldrig, bara nödfall.

För det blir dyrare elräkning and inte bra för miljön.. Svenskarna kanske har fattat det och därför inte använder det ;)

2011-04-18 @ 05:35:24
URL: http://amandas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0