Strawberry Colada

Okej hej och hå vilken morgon att vakna upp till! Gårdagskvällen innehöll regn och åska, något jag insåg att jag inte alls är van vid! I Obregon regnar det aldrig, verkligen aldrig, förutom under en kort regnperiod i augusti när det regnar galet mycket och åskar varje dag. I övrigt så regnar det inte, så igår när åskan mullrade och regned smattrade mot marken så kändes det ovant, men trevligt. Jag tycker om regn och åska, det gör mig på något sätt lugn och glad till mods. Ville ta kort på blixtarna men lyckades tyvärr aldrig. De ville inte fastna.

Först, som omnämnt i förra inlägget, så chillade jag med rumskompisen i hans rum. Vi tittade på film, åt choklad och kikade ut på ovädret som drog in över staden. Därefter blev det en snabb tillfixning, hem till någons vän där vi lekte Ponte Pedo och slurpade Modelo (not my favorite, men är det semester så är det), och sen begav vi oss ut till en lång gata full av barer. Vi hamnade på en av dem där jag provade den godaste drink jag någonsin har provat i mitt arma liv! Inte bara den godaste drinken... den godaste grejen över huvud taget! I died. Och jag dör vid bara tanken på det. Är det någon där ute som har provat en Strawberry Colada någon gång? Det är alltså som en Piña Colada fast minus piña (ananas), och med jorgdubb istället. Helt fantastiskt underbart gott, en riktig smakexplotion, och jag var så lycklig där jag satt med min litermugg. Hade med lätthet kunnat sörpla i mig ytterligare en liter om det inte hade varit så att baren stängde där i den vevan, men vid närmare eftertanke så var det nog lika bra.



På hemvägen stannade vi och åt Tacos, och av någon anledning så kände jag behovet av att trycka i mig två enorma Tacos Arabes plus en annan grej som de ansåg att jag borde prova. Såhär i efterhand så ångrar jag mig lite lätt, det var alldeles för mättsamt, men om jag inte hade provat dem så hade jag med säkerhet ångrat det med. Nu har jag precis tagit en iskall dusch då vi inte har någon gas i det här huset för tillfället, vilket innebär att det inte finns något varmvatten. Mysigt. Jag är törstig som en hund men vattnet här smakar märkligt (undrar i tysthet hur länge sedan det var som de köpte den dunken) och ingen annan är vaken. Hade kunnat gå och köpa en flaska någonstans, men grabben i vilkens rum min resväska med mina kläder står har låst in sig, vilket betyder att jag sitter här i pyjamas med apor på. Känns inte som den ultimata outfiten för att gå ut. Jag får helt enkelt vänta. Or go back to sleep.


Kommentarer
Postat av: Jessica

har icke smakat.. såg dock himlans mummigt ut!:O :)

2011-04-17 @ 16:02:58
URL: http://xomarcheline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0