Thunder & Chocolates

Jag är glad. Jag är nog över huvud taget en väldigt glad person, de minsta små saker kan göra mig glad och lycklig, och jag älskar den där känslan av att vara uppfylld av lyckokänslor, så att det känns som om ingen i världen kan vara så lycklig som man själv känner sig. Just nu är det egentligen inget speciellt som gör mig lycklig, det är bara känslan av att vara ute och leva mitt eget liv på mina egna villkor, jag är tillsammans med människor som betyder massor för mig och jag får uppleva sådant som många nog bara drömmer om. Lucky me.


Dagen till ära har jag investerat i ett par jeans-shorts! Jag handlar aldrig kläder, kanske mest för att shoppingen hemma i Obregon kanske inte är den mest tillgängliga, men också för att jag lägger mina pengar på annat. Idag kände jag dock att det var dags för en liten investering, då det redan är riktigt varmt (30 plus här i Puebla just nu), och det kommer bli varmare då det ännu bara är vår. Som sagt så stiger graderna upp till 50 plus i Obregon på somrarna, och även om jag kommer spendera större delen av sommaren i DC så kommer jag nog få tillräckligt med hetta här i Mexico innan jag åker. Sommar i DC är ju heller inte att leka med, aldrig har jag plågats så mycket som under min första sommar i DC! Nej, graderna går ju inte direkt upp till 50+ där, men det är en annorlunda typ av hetta som verkligen tär på en. Trots det så längtar jag. Men ja, med allt detta i åtanke så kände jag att jag kunde spendera 160 kronor på ett par shorts. Det kommer att vara välinvesterade pengar känner jag. De sitter perfekt.

Här i Puebla så bor vi hos en kompis som delar ett stort hus med två andra killar. Just nu hänger jag i en av hans rumskompisars rum, lyssnar på Nirvana, äter chokladdoppade kakbitar och tar det allmänt lugnt. Det är fredag idag, vilket antagligen innebär utgång i någon form. Kanske klubb, kanske bar, kanske någonting annat. Det visar sig nog framöver kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0