April 22nd

Solen skiner på både höns och kaniner här i staden och jag preparerar mig dagligen med tjocka lager solkräm. Detta till trots så flagnar huden lite lätt på mina axlar, något som jag dock tror är ett resultat av för mycket pool-solande den där dagen i Guadalajara, but anyway.

De senaste dagarna har jag tagit det lugnt, druckit Bubble Tea och ätit god mat, varvat med omkringåkande i stan med mina vänner och bekanta. Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska åka tillbaka "hem" nu inom de närmaste dagarna, eller om jag ska stanna och invänta min bästaste väns hemresa. Det slog mig precis nu i dagarna att det är påsk just nu! Jag känner dock ingen direkt påskkänsla här. Visst firar de påsk men de firar också på ett helt annat sätt och kanske är det just därför som jag överväger att åka hem till mitt hus, då det känns som om detta är en högtid som folk ska spendera med sina respektive familjer. Utan att ha en svensk tjej drällandes i hälarna på dem. Detta är givetvis endast i mitt huvud och folk skulle nog bitch-lappa mig om de hörde mina tankar, men det är absolut inget negativt menat, jag menar mest att jag känner att jag helt enkelt inte VILL tränga mig på, hur inbjuden jag än är. Det enda som egentligen hindrar mig från att åka hemåt redan nu är att jag har så pass roligt här, och att det alltid händer något. Om jag åker tillbaka till Obre så ser jag mest troligt fram emot en vecka i ensamhet då de flesta där borta är bortresta med sina familjer, och jag är inte säker på att det lockar sådär överdrivet. Jag avvaktar lite lätt med mitt beslut.

Just nu är jag hungrig. Igen. Klockan är 4 på eftermiddagen och jag har inte fått mig någon riktig mat ännu! Visst skulle jag kunna gå ut i köket och norpa mig något, men som man säger på spanska: Me da pena. Det är liksom inte mitt hus, och vännen jag bor med tycks magiskt nog ha gått upp i rök. Istället sitter jag här och drömmer om biograf-popcorn, fruktsallad, sushi och annat smakligt. Snart ska jag dock ta mig i kragen och gå och skaffa fram något att fylla min tomma mage med. Men just de där popcornen vore inte fel... jag vill gå på bio! Se en riktigt bra film. Jag vet vilken jag vill se men den tycks inte ha gått upp på biograferna här i stan ännu. "La Otra Familia" är det som jag vill se, jag avlider av begär att se den i ärlighetens namn, då dess rykte har nått mig. Den behandlar ett enligt mig väldigt viktigt ämne, och någonting som också är väldigt relevant. Så fort den dyker upp ska den ses.


Kommentarer
Postat av: mamma

Nu nämnde du ju i och för sig inte det här, men jag vill sååå gärna prova sån där frosen yoghurt som du skriver om titt som tätt. Idag har det varit 18 grader varmt och strålande sol i lilla Järpen vid världens ende och det skulle ha varit sååå gott just idag! Kram!

2011-04-24 @ 21:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0