Vatten & Solbränna

Jag förundras just nu ständigt över det faktum att det här livet jag lever faktiskt är mitt liv! Det är helt otroligt där jag är just nu. Sist jag skrev så hade vi precis sett Brandon Flowers i Guadalajara, vilket ju som sagt var makalöst, och vi spenderade ytterligare ett par dagar i stan. Efterföljande dag var det tänkt att vi skulle stiga upp tidigt och gå på sightseeing, men jag och min bästaste vän bestämde oss istället för att vila ut en dag. Det är det som är det mest fantastiska med den här resan, att vi inte har några fasta resplaner, utan vi kan anpassa dem lite som vi vill. Vi stannade hemma hos vännerna vi bodde hos, på morgonen tog vi med oss vår frukost ut och satte oss vid grannskapets gemensamma pool, och resten av dagen spenderades med dumheter i poolen. Inga kan ha så roligt som vi, det tror jag verkligen inte.



...Något vi också fick betala dyrt för sedan då jag och min vän antog en högröd färg på utvalda ställen. Alldeles för mycket sol för oss. Jag använde dock solkräm men missade uppenbarligen ett par små fläckar som nu smärtar mig djupt. Det bevisade dock för mig vilken skillnad solkräm faktiskt gör, så om jag var beroende av det tidigare så är jag än mer beroende av det nu. Solen i Guadalajara är annorlunda mot den i Obregon. I Obregon är det hett som i hetast tänkbara bastun, men solen tar av någon anledning inte! Jag blir inte brun där, men i Guadalajara blev jag stekt på endast en dag. Märkligt. Länge leve solkrämen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0