Alla Hjärtans Lilla Dag

Förra året på Alla Hjärtans Dag så hade jag ganska precis lämnad Mexico och befann mig i USA. Jag kände mig nog lite extra ensam den dagen eftersom att alla mina vänner befann sig många mil bort och jag var inställd på en kväll i ensamhet med inget annat än min dator som sällskap. Men... planerna ändrades. Just som jag satt där så skrev en av mina vänner till mig och uppmanade mig att logga in på Skype, jag följde hans order och ringde upp, och när han svarade så fann jag mig plötsligt tittandes på 5 av mina allra bästa vänner. De skulle precis till att sätta sig ner och äta middag tillsammans, och de hade lägligt placerat datorn på sin egna lilla plats vid bordet, så att jag kunde få vara med jag också trots att jag var så långt borta. Det var nog min bästa Alla Hjärtans Dag någonsin, just att de kom ihåg mig och bjöd in mig - om så virtuelt. Så där satt jag via webcam medan de åt middag, jag deltog i deras samtal och kände det nästan som om jag verkligen var där när vi skrattade tillsammans.

Det var förra året. På Alla Hjärtans Dag detta år så var jag faktiskt där på riktigt! Här. I Mexico. Med mina vänner. För ett år sedan så hade jag nog aldrig trott att det skulle hända, att jag skulle få spendera nästkommande Valentine's med mina vänner även fysiskt. Men det gjorde jag, och det var fantastiskt. Vi var en liten grupp av nära vänner som bestämde oss för att ha en middag, vi ville ha en anledning att klä upp oss så vi bestämde oss för att det skulle vara en formell middag, och så vi hoppade i fancy clothes och begav vi oss till en väns hus.




Matlagningen i sig blev lite misslyckad så det slutade med att vi beställde pizza, men vad gjorde väl det när vi hade fin hemmagjord sallad till det, ett par flaskor vin och det perfekta sällskapet? Vi tryckte i oss maten och delade med oss av våra tankar och uppskattningar om våra vänner, och jag kände än en gång lyckan bubbla i bröstkorgen. De är fina, mina vänner.



Förra årets Alla Hjärtans Dag var fantastisk i och med att jag fick vara med virtuellt, men det är 100 gånger bättre att faktiskt få vara tillsammans med sina vänner. På Alla Hjärtans Dag.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka fina bilder! Kram!

2011-02-21 @ 22:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0