Drömmen Om En Överaskning

Om det är någonting som jag alltid har velat göra så är det att ordna en överaskningsfest för någon, och nu i veckan så fick jag äntligen leva ut den drömmen. Det var som sagt min bästaste väns födelsedag i torsdags, och sedan flera veckor tillbaka så har jag och några andra arbetat med förberedelserna för en överaskningsfest. Det krävdes åtskilliga förberedelser då vi ville ha festen här i mitt hus, något som inte var det enklaste då min bästaste vän alltid är hos mig, men på något sätt så lyckades vi. This is how it went down:

Vi hade spelat in en liten video (10 minuter lång) där vi sprang runt stan i jakten på den perfekta presenten, någonting som vi inledde fredagen med att visa födelsedagsbarnet. Videon avslöjade inte vad vi slutligen kom fram till att vore den perfekta presenten, men den upplyste om att presenten fanns att hämta i mitt hus. Sagt och gjort, vi tog med oss the birthday boy till mitt hus, satte honom ner utanför vid vårat lilla stenbord och hämtade ut... en cupcake! Med ett ljus i. Mest för att ta ner förväntningarna, och vi sa att den perfekta presenten var just ett litet tecken av uppskattning från de allra bästa vännerna. Den lille muffinsen blev uppäten och därefter erkände vi att vi även hade en annan present som väntade på honom, vi skickade in honom i mitt hus och... BAM! Där väntade ett stort gäng människor, en inhyrd karaoke-maskin, massor av ballonger, mer hembakade muffins, chips, tequila, Jell-O Shots (gjorda av ingen mindre än mig), tårta, väggdekorationer och så vidare! Allt för en lyckad fest.




Överaskningen kunde inte ha gått bättre och festen tog sin början precis så som vi hade hoppats på! Folk dansade runt på vårat provisoriska dansgolv, födelsedagsbarnet var överlycklig, det sjöngs och skrålades och sen drog vi till med ännu ett triumfkort; en piñata!




En röd Power Ranger fylld av godis blev det som ni ser, och den stackars Power Rangern fick vara med om en hel del under kvällens gång. Det var en fantastiskt lyckad fest som varade till klockan 6 på morgonen då de flesta hade hunnit lämna stället och vi andra däckade i mitt rum för ett par timmars sömn. ...Bokstavligen. Därefter steg vi upp, städade ihop det värsta och begav oss ut och åt frukost. Jag var och är så nöjd! Äntligen har jag fått anordna en överaskningsfest, och en lyckad sådan till och med, helt klart en av de bästa fester jag någonsin satt min fot på. Score, says I. Ett perfekt slut på the Best Friend Birthday Marathon.


Kommentarer
Postat av: Jessica

vilken söt liten piñata-gubbe!

2011-03-01 @ 11:14:10
URL: http://xomarcheline.blogg.se/
Postat av: Johanna

fin blogg ! :)

checka in min och var med o tävla i dagensblogg ! ;)

2011-03-01 @ 21:46:30
URL: http://bramerson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0