En Coke På Den

Sitter här och sörplar i mig en Coca Cola samtidigt som jag funderar på de faktum att jag borde ägna min tid till att skriva filosofi-uppsatser om Seneca och Epicuros och deras syn på meningen med livet, då jag har ett online seminarium imorgon klockan 07.00 (på grund av tidsskillnaden) att förbereda mig för. Go do it! ...Tänker ni. Men istället väljer jag att spendera min dyrbara tid till att tala om för er precis vad det är som jag inte gör i detta nu. Jag känner mig lite reloaded faktiskt! Alla vet att jag egentligen föredrar att skriva på engelska, men det känns ändå på något sätt som om bloggande är mer lämpligt på svenska. Kanske är det för att mitt bloggande nu riktar sig till svensktalande än en gång..! Vilket ju inte var fallet när jag befann mig i Sverige. Då bloggade jag för mina vänner utomlands, men nu är jag ju här.



Idag skriver jag annars så att tangenterna glöder, åtminstonde mer eller mindre, men det är väl i princip mitt eget fel då jag har haft en månad på mig att göra det jag nu gör, men jag valde som alltid att spara det tills i sista minuten. Sådan är jag, och det är den studiemetod som fungerar bäst för mig. Fick dock som vanligt sällskap till frukosten varefter vi slängde oss ner på en lämplig säng och spanade in det senaste avsnittet av Glee, så riktigt så produktiv som jag vill låta påskina har jag nog inte varit idag. Är det någon stackars liten en där ute som inte följer Glee? I så fall tycker jag att det är hög tid att börja nu. Det är höjden av awesome.

Nu ska jag packa ihop mina saker och säla mig ut till mina vänners Universitet för att agera sällskap där under eftermiddagen, jag kommer att ta med mig min gröna dator Kurt under armen så att jag kan jobba med mitt under tiden som de jobbar med sitt. Solen skiner och jag uppskattar det till att vara runt 25+ utomhus, vilket ju inte är fy skam såhär i Februari. Hur kommer det sig att inte ALLA flyttar till Mexico? Det undrar jag. Här finns ju verkligen allt.


Kommentarer
Postat av: Jessica

dendär lilla stackaren som inte följer Glee skulle väl vara jag då.... antar jag..

2011-02-17 @ 20:43:07
URL: http://xomarcheline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0