Tvättar Paltor

Jag känner mig nöjd och glad med mig själv som än en gång är tillbaka med mina små uppdateringar om min tillvaro! Plötsligt känns det som om saker är som de bör vara, och som om mina stackars närstående där hemma åtminstonde har en liten aning om vad det är som jag pysslar med här borta i landet med världens bästa tacos. I skrivande stund så sitter jag vid min bästa väns "köks-ö" eller vad man nu kallar en sån där bänk-pryl som man har mitt i köket, och jag väntar på att min tvätt ska bli färdig samtidigt som hans mamma undrar om jag kanske vill ha en liten bit nyuppskuren cocosnöt. Jag har ännu ingen tvättmaskin i mitt lilla hus vilket är varför jag måste uppsöka vänner när jag inte längre har rena kläder, men då min bästaste vän bor endast ett par kvarter ifrån min enkla boning så är även det lättsamt.

Det fascinerar mig att vara här, för det känns på många sätt så overkligt. På min bakgård växer ett apelsinträd där små kolbri-fåglar ständigt flaxar omkring, och för folket här så är det helt normalt, medan det för mig är kanske det mest exotiska som jag kan föreställa mig.

Gårdagskvällen spenderade jag tillsammans med tre av mina vänner, men framåt midnattssnåret så delade vi på oss så att jag och min bästaste vän drog oss vidare till en klubb medan de andra valde att sätta styr mot någon hemmafest någonstans. För min del så blev det alltså dans för resten av kvällen, mycket skratt och märkliga små händelser inträffade, precis som de alltid gör här. En liten kille (jag referrerar till att han var kort) kom fram till mig och försökte sitt bästa för att se ball ut, han gjorde ett par nonchalanta handrörelser och sa; "So... are you from Swedeland or what?" Jag höjde på mitt buskiga ögonbryn och skulle precis till att svara någonting när någon räddade mig ur situationen genom att grabba tag i min arm och dra mig därifrån. I efterhand kan jag undra hur han visste att jag kom ifrån Sverige (även om han felaktigt uttryckte sig "Swedeland"), men å andra sidan så händer det ofta att helt okända människor vet saker om mig här. Att vara här i Mexico är nog det närmaste jag någonsin kommer komma berömmelse. Här vet alla vem du är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0