Lite Tankeverksamhet

En sak som jag sannerligen inte har när jag inte befinner mig här är DRAMA. Det är något jag har vant mig vid sedan jag först mötte min bästaste vän så är det att drama alltid följer i hans fotspår, trots att han inte gör någonting för att orsaka det. Han är sig själv och går sin egen väg, men på något sätt så skapar det automatiskt drama i tillvaron, mest för honom, men också för andra (som jag) som råkar finnas vid hans sida. The drama is back on the table.

Det fascinerar mig med sådana människor som verkligen kan vara en person när de är omkring vissa människor, och så en helt annan person när de inte är det. Här om kvällen så "råkade" jag höra ett samtal som jag inte var menad att höra, och tjuvlyssnare som jag är så kunde jag inte sluta lyssna. Det förbluffade mig, det jag hörde, för det visade sig att two-faced endast är förnamnet på en liten flicka som jag känner. Konstigt nog så bekom det mig dock inte särskilt mycket, inte så mycket som det kanske borde, utan det var snarare så att jag kände medlidande. Det bottnade i avundsjuka, och avundsjuka är någonting som kan vara relativt smärtsamt, so I suffer with her. Detta sammanknyter dock med det jag nyss sa om drama, för den typen av drama som jag finner mig själv i när jag är utomlands är den typen av drama som jag tidigare trodde att endast fanns på film. Det är som en film, en High School-film med mycket klyschor, och en del av mig gillar det..! En stor del i ärlighetens namn.

Nu gör vi ett raskt kliv från ett ämne till ett annat! Jag har utvecklat en ny besatthet. Avocado. Det är otroligt beroendeframkallande och jag äter det numera till allt. Hela tiden. Mosar ner en avocado i allt jag kan hitta i princip, till och med där andra skulle säga att det inte alls passar in, för i min värld så gör det minsann det. Inget gör mig så nöjd som lite grönt avocado-klegg!


...Well sort of. Jag kan nog tänka på saker som gör mig lite gladare och lyckligare än en frukt, men förhoppningsvis gav mitt drastiska uttalande er en liten idé om hur addicted jag faktiskt har blivit. Nu ska jag övergå till att plannera min bäste väns Surprise Birthday Party. Det ni.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad gott med avocado! Kom hem så ska vi mosa lite du och jag;)! Saknar dig, men gissar att det behövs mer än avocado för att locka hem dig:)! Kram!

2011-02-25 @ 17:23:48
Postat av: mamma

Det förra var från mig:-)!

2011-02-26 @ 22:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0