Den Veckan Var Lång

Jag förstår att min frånvaro härifrån får er att frukta att jag än en gång har givit upp detta med bloggande, men så är sannerligen inte fallet. Det har varit en intensiv vecka för min del vill jag lova! I tisdags drog vi igång med bio för hela slanten, vi såg "el Rito" (det vill säga "the Rite") med Anthony Hopkins, vilket väl inte direkt var någon överdrivet minnesvärd film. Det var inget fel på den, men enligt mig så kändes det som om någonting saknades, och jag tror faktiskt inte att jag skulle rekommendera den till omvärlden. En del häftiga scener dock, och Hopkins är ju som i princip alltid relativt sevärd om inte annat. Bio-besök är ju dock alltid trevligt.

På onsdagen så var det dags för min bästaste väns pre-birthday party! Vi hade plannerat sedan en tid tillbaka att bege oss till en klubb för att förtidsfira lite då han skulle fylla år dagen efter, och nog förtidsfirade vi alltid. Vi dansade och svansade natten igenom i klubbens VIP-del, och när midnatt kom och onsdagen övergick till torsdag så hurrades det och firades för min partner in crime. Följande morgon steg vi alla upp tidigt - mina vänner för att bege sig till skolan och jag för att inte vara sämre än de andra - vilket gjorde att det inte blev mycket till sömn den natten. Roligt hade vi dock, så det var utan tvekan värt den lilla uppoffringen.



Nej ni, sanningen till varför jag steg upp så tidigt på torsdagsmorgonen var för att jag hade för avsikt att springa över till min bästaste väns hus och ge honom en liten födelsedags-capuccino innan han begav sig iväg till skolan innan klockan 7 på morgonen (de börjar fantastiskt tidigt här i Mex), och så blev det med det. Trött och virrig irrade jag ut ur mitt hus, köpte med mig en Cappuccino och stapplade på trötta ben de enstaka kvarter som skiljer våra boningar åt. Dagen fortsatte i liknande anda och jag lagade senare Hot Cakes till födelsedagsbarnet på en tidig rast och senare på eftermiddagen så levererade jag min riktiga födelsedagspresent vilken uppskattades mycket. Det är allt bra fint att få ge bort saker.

Senare under kvällen så samlades jag och mina vänner för att fira födelsedagspojken ytterligare, vi hängde i parken utanför hans hus där vi åt chips med guacamole, slurpade Pacifico och Coca Cola och eldade för att hålla oss varma. Jag, min bäste vän och vår forna huskompis ifrån sist jag var här var de som höll ut längst, och vi roade oss med att elda upp de mest märkliga saker när vi började få ont om bränsle och ved. Vi hittade en gammal cocosnöt vilken vi glatt slängde i lågorna, och därefter testade vi att poppa en påse micropopcorn genom att slänga även den i elden. En mycket fascinerande syn när de små vita popcornen började flyga till höger och vänster omkring oss. Vi fnissade alla illvilligt.


Under gårdagen däremot - dagen efter hans födelsedag - var den dagen som vi centrerade de mesta av 'the celebrations' runt dock. Då hade vi organiserat en överaskningsfest, något som blev så otroligt lyckat, men mer om det kommer imorgon. It was one heck of a party och vi sov som mest 1 timme natten till idag, men lika glada för det är vi. Nu ska jag bege mig ut på nya äventyr (*läs kaffe med en vän) denna lördagskväll. The Birthday Marathon continues.


Kommentarer
Postat av: Malin

Faan vad snygg du är, Jannike! Du ser verkligen ut att må bra där borta :) så himla kul att du "hittat hem" ;)

2011-02-28 @ 22:04:47
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0