Här Stannar Jag

What's up där hemma i Svea Rike? Jag sitter just här och avnjuter en kopp kaffe på morgonkvisten efter att ha tagit tag i mig själv så pass mycket att jag diskade som en galning i el hel timme. Nu har vi inte längre någon smutsig disk här hemma, jag och min roomie, så nu är jag nöjd med mig själv. Jag är annars en sådan som föredrar att diska mina använda grejer direkt efter att jag är färdig med dem, men tyvärr kan jag inte säga samma sak om varken min rumskompis eller de andra som hänger här för jämnan. Av den anledningen så brukar det bli några objekt som skriker efter att diskas efter någon dag, men vi turas om ganska bra här hemma med det. Jag ska erkänna att jag faktiskt tycker om att diska, på något märkligt sätt, det är lite terapi-liknande för mig. Gärna med musik till. Musik och lite disk.

En sak som jag är lite sugen på just nu är en ny design här på bloggen! Jag har alltid gjort mina designer själv genom att pyssla, fixa och trixa tills jag får det som jag vill ha det, men nu med den här bloggen så har jag varit riktigt lat. Jag kommer mig helt enkelt aldrig riktigt för att sätta igång. Önskar att det vore så enkelt som att bara knäppa lite snabbt med fingrarna.


Nu över till någonting annat. När jag bokade min biljett till Mexico i höstas så bokade jag en tur och retur-biljett. Dels för att jag inte visste hur saker och ting skulle fungera när jag väl kom hit, men också för att det var ungefär dubbelt så dyrt att boka en enkelbiljett som att boka en tur och retur-biljett. Märkligt nog. Min hemfärd var plannerad att infalla 4 månader efter ankomst, vilket är den 11 April. Den 11 April har jag en biljett hem till Sverige igen, men jag kan nu upplysa omvärlden om att jag inte kommer använda mig av den biljetten. Det blir avbokning på den. Jag har bestämt mig för att stanna kvar här i Mexico lite längre. Saken är den att jag inte ser någon anledning till att åka härifrån! Varför lämna ett liv som jag verkligen trivs med och som fungerar både ekonomiskt och praktiskt, när jag ändå inte har någonting speciellt att åka tillbaka till? Jag lever betydligt billigare här än vad jag någonsin skulle kunna göra om jag bodde ensam i Sverige, jag pluggar och får mina högskolepoäng precis som jag skulle ha gjort hemma, och här har jag mina vänner. Visst vore det fantastiskt att kunna hälsa på familjen där hemma lite oftare, men jag är otroligt lyckligt lottad som har en familj som alltid stöttar mig i det som jag vill göra. Jag kommer inte stanna här för alltid, men just nu känns allting så rätt. Jag har mitt hus, mina rutiner och mitt sociala liv, och jag tror att jag vill hålla fast vid det lite längre åtminstonde. Leva livet fullt ut i alla fall en liten stund till.


Kommentarer
Postat av: Jessica

lev livet fullt ut för evigt! Vem vet om det kanske bara är så att man får ett liv var! <3 puss och kram från lillasyster

2011-03-31 @ 23:19:34
URL: http://xomarcheline.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tycker du gör helt rätt i det! Varför bryta upp med ett liv man trivs bra med? Njut du av Mexico, Sverige väntar nog på dig här när du väl bestämmer dig för att komma tillbaka. OM du nu gör det ;) kram på dig!

2011-04-01 @ 01:10:03
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Postat av: mamma

Ja och du ska veta att vi här hemma är så glada för din skull och att vi tycker att du gör HELT rätt! Kram från din familj och släkt här hemma!

2011-04-02 @ 18:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0