Sopar Gatan Med Mig

Det dånar i mitt lilla orange-färgade hus av ljudet från sopbilen som just nu passerar utanför. Jag borde springa ut med mina egna sopor som har börjat bilda ett sopberg utanför köksdörren, men jag känner mig helt enkelt för lat. Problemet är att sopbilen tycks komma på de mest oregelbundna tider och dagar, så man vet aldrig riktigt när man borde sätta ut dem, och det känns lite överambitiöst att springa ut som en yr höna så fort man ser den massiva vita lastbilen smyga fram utanför fönstret. Jag gör ett nytt försök imorgon, och så hoppas att sopbilen kommer då också. Om inte så får jag glatt stå ut med mitt växande sopberg.

Nu i dagarna så öppnar ansökningarna till höstens högskolekurser, och jag sitter som bäst och funderar på om jag kanske ska ansöka till någonting trevligt då med. Det är som lite småtrevligt att plugga, speciellt såhär på distans som jag gör nu, och det skadar ju inte att trycka in lite extra kunskap i hjärnan. Min är väl inte sådär överdrivet välfylld ändå, så det är lika bra att jag försöker hålla igång de hjärnceller som faktiskt frodas där inne. Jag tänker mig en språkkurs kanske, eller en annan skrivarkurs om jag hittar någon som faller mig i smaken. För en kort stund var jag nära att anmäla mig till en sommarkurs också, men då kände jag att det fick vara någon hejd och att jag kanske bör spara den energin till höst-terminen istället.



Jag och mina vänner plannerar en liten resa i början av April, vilket är i samma sväng som vi ska iväg på konsert. Konserten kommer som tidigare nämnt äga rum i Guadalajara, men idén är att vi sedan skulle fortsätta ner till Mexico City och vidare till Puebla, då mina friends har vacations och det är mycket tal om att jag borde besöka landets huvudstad. Jag är helt med på noterna om det blir av, för jag är nyfiken på min egen reaktion. Folk jag möter antingen hatar eller älskar Mexico City, det tycks inte finnas något mellanting, och jag är nyfiken på vad min egen uppfattning skulle vara. I Puebla har vi kontakter och det ligger nära, och av den anledningen så plannerar vi även ett litet stopp där. Jag är så fäst vid det här landet och dess kultur, och ändå så har jag sett så otroligt lite av det! Folk upplyser mig om att jag fortfarande har allt det vackra och spännande kvar att se, och om så är fallet så vågar jag inte ens föreställa mig vad jag kommer tycka efter att ha sett de delarna, eftersom att jag redan nu anser Mexico vara ett sånt otroligt fantastiskt land. I say bring it on. Jag är redo.


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

var rädd om dig i Mexico city, såg en läskig dokumentär om den staden för inte så länge sedan! HÅLL HÅRT I DINA KILLAR SÅ ATT INGEN TAR DIG!

2011-03-11 @ 22:42:34
URL: http://xomarcheline.blogg.se/
Postat av: johanna

detdär såg obehagligt ut! :o

2011-03-14 @ 20:59:59
URL: http://johannatatar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0