Apelsin i Huvudet

Min mamma fällde en kommentar angående att det ju inte är så dumt det här med distansstudier, speciellt inte när man kan sitta under ett apelsinträd i Mexico och plugga, och det måste jag hålla med om. Jag har det allt bra fint här. Visst att apelsinerna i trädet är alldeles för sura, kärniga och vattniga för att faktiskt äta, men det vet man ju bara om man har smakat dem. Som jag. De ser åtminstonde vackra och exotiska ut där de hänger.

Hmm jag skrev precis ett långt stycke på engelska innan jag insåg att jag kommit in på fel språk. Hur som helst. Här om dagen var det födelsedagsfirande för en vän som fyllde många långa år, och dagen till ära begav vi oss till en restaurang där de serverar fantastiska kycklingsallader. Vi hurrade och klappade medan servitörerna levererade ut ett gratis tequila-shot till födelsedagsbarnet, och det var ett trevligt och relativt lugnt och civiliserat födelsedagsfirande. Alla kan ju inte ha födelsedagsmaraton med fest flera dagar i rad, som vissa andra som jag känner. Hmm hmm. Skojade bara, men trevligt det hade vi allt.



Jag funderar som bäst på när, hur och var jag ska boka mina biljetter till Washington DC i sommar, då detta är lite på min tapet också just nu. HAHA jag kom just att tänka på något väldigt random när jag tittade på bilderna här ovanför! På min gamla goda tid i DC så var vi fyra stycken som alltid hängde ihop (jag och min bästaste vän som är bredvid mig på den nedersta bilden, och två andra), och det föll sig därmed ganska naturligt att vi tog många bilder tillsammans som jag laddade upp på min gamla blogg. En dag, på den gamla bloggen, kommenterade min kära syster och sa följande: "Det är jättetrevligt att du lägger ut bilder, men det vore ju kul att se något av omgivningen också kanske, och inte bara era fyra ansikten." Hahahaha, så himla ofint syster lilla! Jahopp tänkte jag snopet, och insåg att hon kanske hade en poäng, trots att jag tyckte att jag la ut sådana finfina bilder på mina vänner.


Det är ganska fantastiskt egentligen att jag och min bästaste vän fortfarande hänger ihop, trots att det gått i princip 3 år sedan vi först träffades där utanför en bar i Washington DC. Väldigt random möte på något sätt, men sedan den dagen så har vi hängt ihop i vått och torrt.


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Du har rätt, det var en ganska så ofin kommentar! hahah... nu tar jag dock tillbaka den, vill se en massa ansikten! (och bilder på lite omgivning också såklart)! pussis

2011-03-18 @ 10:33:21
URL: http://xomarcheline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha den där kommentaren kommer jag också ihåg:-)!

2011-03-21 @ 23:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0