Kreativiteten Flödar Fritt

Det här med studier sitter fastetsat i min hjärna just nu, för jag försöker klura ut hur jag ska lägga upp allting. Sanningen är den att jag är lite förvirrad med vad som gäller och inte. Jag läser ju 30 högskolepoäng ifristående kurser den här terminen, och har även 15 högskolepoäng sedan innan. Jag har hört att man ska kunna sätta ihop en examen även av fristående kurser, trots att man inte följer ett program, och jag undrar hur det fungerar? Var kan jag hitta någon som kan förklara detta för mig? Jag antar ju nämnligen att man inte kan läsa precis vilka kurser som helst och sedan vips så har man en examen, så därför skulle det vara praktiskt att veta hur det fungerar, men jag hittar ingen information. Kan man läsa fristående kurser via olika högskolor och universitet, eller måste de alla vara från samma? Vem pratar man med? Hjälp mig. Spelar det roll vilka kurser man läser? Hur vet man vilka man bör läsa för att kunna sätta ihop en examen? Ack ja inte lätt detta, det måste jag säga.

Just nu sitter jag och mina vänner på Universitetet (jepp, även på en lördag). Vi sitter utomhus vid några bänkar och vinden fläktar friskt och jag sitter här i shorts och t-shirt. Det är ganska fint det vill jag påpeka. Vi är här och plannerar och förbereder för ett kortfilms-inspelningsprojekt som kommer att ta sin början inom ett par veckor. Riktigt intressant är det att se mina vänner in action och hur hela projektet börjar ta form, och jag känner mig stolt och glad över min bästaste vän som var den som drog igång det hela. Det är förövrigt ett otroligt vackert universitet, något jag förundras över trots att jag har spenderat så mycket tid här.



Har vi sådana här vackra universitet i Sverige? Jag påstår inte att vi inte har det, det är snarare så att jag frågar om det kanske är så att vi har det. Här är det otroligt fint med palmer och många fontäner, och det är alltid ljust och fint. Det börjar dock bli hett här borta i Obregón, och det vet jag inte riktigt om jag gillar. Sist jag var här en sommar så kom vi upp i 50 plusgrader.


Kommentarer
Postat av: mamma

Oj vad fint det ser ut! Jaa det där med examen vet jag inte riktigt hur det går till när man sätter ihop olika kurser. Men du behöver inte läsa kurserna på samma universitet, så mycket vet jag i alla fall. Måste väl finnas någon studievägledare på nätet eller som man kan ringa till? Hoppas allt är bra, saknar dig och hoppas få se en skymt av dig innan du drar vidare till DC! Kram!

2011-03-21 @ 23:23:17
Postat av: Victoria

Sv: Vad kul att höra att du gillar den! :D

2011-03-23 @ 12:07:51
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0