Att Blicka Tillbaka

En liten uppmaning jag har går härmed ut till min mamma då jag tycker att hon borde använda msn lite oftare! Hade en trevlig konversation med henne tidigare idag, och jag insåg då att det skulle vara otroligt fint om hon kunde logga in lite oftare, då vi ju skulle kunna ha lite mer regelbundna konversationer. Med mina systrar samtalar jag ofta då de alltid (precis som jag) sitter och nördar framför burken, men min moder och min käre fader behagar uppenbarligen inte att vara lika kontaktbara. ...Och bitterheten jag uttrycker i detta uttalande är inte det minsta seriös, hehe, men visst hade det varit nice att kunna torrprata med dem lite oftare än vad jag gör. Jag saknar ju mina päron, trots att de inte tror det. Jag är väldans nöjd och glad här, men jag önskar att vissa kunde få uppleva detta Mexikanska äventyr med mig.

Just nu pågår planneringen för fullt för några veckors besök i DC nu i sommar, och jag hoppas på att kunna boka flygbiljetter inom kort så att det känns spikat och klart. Jag saknar min familj där borta i huvudstaden! Min amerikanska och andra familj, mina två småkillar som inte är så små längre och det lilla monstret till hund som biter på allt. Det komiska med DC är att det inte bara är jag som fortsätter att komma tillbaka om och om igen, utan även mina vänner från den gamla Au Pair-tiden gör samma sak! Sommaren 2009 var vi alla tillbaka där igen, trots att vi är från olika delar av världen, och det ser ut som om det kommer bli en stor återförening även denna sommar. Absout inte mig emot. Vi var små när vi bodde i DC allihopa, eller vi var mindre åtminstonde, och vi visste nog inte vad som väntade oss.

 


Det är roligt att tänka tillbaka. Och att tänka framåt. Och att tänka på det faktum att en liten man precis knackade på min dörr och ville sälja tallriksunderlägg och sobreros. Då kände jag att jag var i Mexiko i allra högsta mån. Hej kliché. Jag älskar mina minnen från den tiden, men trots det skulle jag aldrig vilja gå tillbaka. Jag är för lycklig i nuet för att vilja återgå till ens de allra käraste minnen. En återförening i sommar skulle jag dock inte säga nej till. D.C 2011.


Kommentarer
Postat av: mamma

Åh vad dålig jag har varit på att kommentera här på din blogg!! Delvis beror det nog på att jag får gå lite omvägar för att hitta hit och delvis på att jag inte sitter så mycket vid datorn nu för tiden! Det blir faktiskt mest när jag jobbar! Får inte till att lägga adresser till favoriter på Jessicas gamla dator utan måste leta rätt på mailet på fb där du skrev adressen. Men jag ÄLSKAR att du har den här bloggen och du känns inte riktigt lika långt borta när den finns så att jag kan läsa och se lite foton. Lägger du in något på bilddagboken nu eller är det bloggen som gäller? Och jag lovar att lära mig att ha msn i bakgrunden när jag gör annat på datorn! Inte som nu när jag bara har msn framme och sitter och väntar och biter på naglarna av spänning över det hela:-)! Åker tillbaka till stan i kväll och sen blir det en hel helg här med jobb. Och kanske palt hos pappa om man har tur plus att vi ska grattulera när han fyller år på söndag! Älskar och saknar dig!! KRAM!

2011-03-09 @ 18:45:51
Postat av: Jessica

förlåt för tjuvläsningen men måste bara säga.... det går typ inte lägga till favoriter på min gamla dator! Superkonstigt... PUSS till er båda

2011-03-09 @ 21:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0