Biljett På Biljett

Nu har många lass av småbekymmer lyfts från mina axlar! Igår köpte vi våra bussbiljetter till Guadalajara, vilket betyder att de kostnaderna är ur vägen och jag slipper bekymra mig för hur mycket det kan tänkas ska bli. Det var aldrig någon kris men det är skönt att ha det betalat så att man slipper räkna in det i sin budget. Bussbiljett-köpet var dock inte det största jag åstadkom igår, utan jag klickade även hem flygbiljetter till DC i sommar! Vad sägs om detta? Det är en otrolig lättnad för mig faktiskt att få det gjort, då jag aldrig riktigt kan känna att något är "set in stone" förrän jag har biljetter och allt i min hand. Jag har varit orolig för att biljettpriserna skulle stiga så att jag plötsligt inte skulle ha råd, men så igår slog jag till, och det visade sig att dollarn var betydligt lägre än väntat vilket betydde att jag inte behövde betala i närheten av så mycket som jag hade ställt in mig på. Jag är så otroligt nöjd med tillvaron.

Det var jag och min bästaste vän som bokade våra biljetter till soliga Washington DC, vi flyger iväg den 2a Juni och stannar i två månader. Vi åker alltså därifrån i början av Augusti. Om någon har vägarna förbi DC under den tiden så är det bara att skrika till! Det var två år sedan vi var i DC tillsammans sist nu, jag och min vän, och sist vi var där så var vi ändå bara tillsammans och ute på äventyr i en vecka. Det var sommaren som jag senare flyttade till Mexico för första gången, och när vi alla hade återsamlats i DC för en kort stund. Jag hade då inte varit i USA på ett halvår, men nu har det gått betydligt lång tid. Det är svårt att knuffa in i huvudet att det har gått så mycket tid sedan jag spenderade min första sommar i DC, men det får mig att skratta lite för mig själv det faktum att jag på något sätt alltid tycks komma tillbaka. Både jag och mina vänner. Jag och mina vänner (de som jag hängde med under min Au Pair-tid) kommer alla ifrån skiljda delar av världen, men vi lyckas på något sätt alltid sammanstråla i DC. Alla återvänder, vissa är kvar fortfarande och har aldrig åkt därifrån, men alla andra fortsätter att komma tillbaka. Det är någonting väldigt speciellt med den där stan.


I övrigt så har jag en liten efterlysning! Ingen som känner någon som skulle vilja ha ett live-in Au Pair jobb i London? Start 15e Maj. Det är familjen som jag en gång jobbade för som söker Au Pair igen (tänka sig att det redan har gått ett år sedan jag hjälpte dem hitta deras senaste), och jag kan garantera att det verkligen är en underbar familj som bjuder på många överaskningar. Den perfekta familjen. Släng in en kommentar här om ni eller någon ni känner är på jakt efter en familj. Familjen bor i south-east London i zon 2, så det ligger nära de kända delarna av London. Jobbet gäller två härliga småkillar, så jag säger passa på. Hör av dig.


Kommentarer
Postat av: mamma

Men åh vad roligt att det är bokat och klart! Och ännu gladare blev jag när jag läste att du inte åker ensam!! Förstår att det känns toppen nu! Är så glad för din skull att jag skuttar här i lilla radhuset :-D! KRAM!

2011-04-07 @ 21:33:10
Postat av: Jannike

Haha bara jag som föreställer sig mamman skuttandes i det lilla radhuset? <3

2011-04-07 @ 21:43:29
URL: http://conejoblanco.blogg.se/
Postat av: Marika - Au Pair i D.C

Hej där! Jag bor på Capitol Hill, några minuter från Eastern Market :)) Så det är väldigt centralt! Har du själv varit Au Pair i DC??? :)

2011-04-07 @ 23:48:56
URL: http://marreika.blogg.se/
Postat av: Marika - Au Pair i D.C

Såg nyss din andra kommentar där du skriver att du varit Au Pair här, haha, så kan det gå.

Ja Forever 21 finns här i Downtown, men vet inte exakt vilken gata de är på, om H&M fanns när du var här så ligger Forever 21 precis intil H&M, det är bara några block till Metro Center stationen... :))Macy's ligger något block från Forever 21, kanske säger det dej ngt? :D

Kul att du gillar min blogg (även om jag inte uppdaterat så bra dem senaste dagarna xD ) !

2011-04-07 @ 23:52:32
URL: http://marreika.blogg.se/
Postat av: Nadja

vilken härlig blogg! + att jag skulle vara väldigt intresserad av live-in, aupair jobbet om det fortfarande är aktuellt, du får jätte gärna höra av dig till min mejl isdåfall!



Ha det bra ;D

2011-04-08 @ 10:31:24
Postat av: Marika - Au Pair i D.C

Hej igen, vi kanske kan prata vidare på mejl istället för att skriva kommentarer i bloggen, haha, min mejl står ju där uppe så du får gärna mejla mej så svarar jag :)

2011-04-08 @ 14:40:50
URL: http://marreika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0