Studiefunderingar

Har härmed inlett en vecka någorlunda fullspäckad med skolarbeten, då vi just nu påbörjar arbetet med kursens andra Workshop. Denna gång så har vi skrivit "short stories" och vår uppgift är nu att skriva utförliga kommentarer på våra klasskamraters arbeten, vilket är relativt tidskrävande vill jag lova. Jag känner dock att kursen är väldigt givande och jag har roligt med uppgifterna, så jag klagar inte alls. Skulle helt klart rekommendera de som tycker om att skriva att ta en skrivarkurs som den jag tar, kommer själv antagligen att ta fler kurser framöver också, om tillfälle ges. Ansökningarna inför höstens högskolekurser öppnade ju igår, så jag är lite extra inne i tankarna kring det här med studier just nu. Måste säga att distans-studier verkligen är the shit. Jag gillar det skarpt och har för avsikt att fortsätta ytterligare en stund.

I övrigt så kan jag passa på att bjussa på ett par bilder från grillpartajet som vi plötsligt fann oss på förra helgen, en tillställning som även skulle kunna beskrivas som ett pool-party i en pool utan vatten. Jag lyckades själv inte ta några bilder men jag har norpat från Fejsboken.




Jag var glad och nöjd. Har alltid velat gå på pool-party och även om detta var en sådan utan vatten att plaska runt i, så var det helt klart närmare min lilla fest-dröm än vad jag kommit tidigare. Igår nämnde dock en tjejkompis till mig att det snart börjar bli dags för ett riktigt pool-party, och med det uttalandet så antar jag att hon åtminstonde känner någon med en pool (med vatten förhoppningsvis) att plaska runt i. Jag skulle inte säga nej, tror dock att det fortfarande är lite för kyligt för utomhusbadande, men det är nog inte allt för långt borta.


Kommentarer
Postat av: jessica

Låter kul med poop-party som du skrev där lite längre upp! Haha riktigt festligt! ;)

2011-03-16 @ 19:24:08
URL: http://xomarcheline.blogg.se/
Postat av: Jannike

HAHAHAHAHAHA jag dör! Det var VERKLIGEN inte vad jag hade för avsikt att skriva! Hahahahahaha. Har fixat det lilla misstaget nu. Haha.

2011-03-16 @ 19:35:04
URL: http://conejoblanco.blogg.se/
Postat av: mamma

Hihihi jaa ett sånt party vore något det! Vad kul att det går bra med pluggandet! Och det är ju verkligen fiffigt med tanke på att man kan sitta under ett apelsinträd i Mexico och göra det!! Kram!

2011-03-16 @ 22:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0