Hotcakes i Magen

En ny delikatess har jag upptäckt! Mosad avokado blandat med majs (och salt), smakar som himlen på ett fat! ...Jag hoppas att omvärlden inser att mitt överdrivna poetiska skrivande endast är ett skämt, och jag pratar faktiskt inte med uttryck som "himlen på ett fat" när jag pratar. Höhö. Te lo juro. Jag är ju trots allt inte fullkomligt ociviliserad, bara lite lagom sådär.

På tal om mat så har jag överträffat mig själv dagen till ära! Igår så frågade en vän snällt om kanske han och en annan kunde få komma och äta frukost hemma hos mig idag klockan 9 på morgonen, på en av deras raster från skolan, och jag sa glatt att ja det kunde de minsann få! Så imorse vaknade jag tidigt, gick och tog en dusch och ställde mig sedan och stekte Hotcakes (amerikanska pannkakor). Då kände jag mig minsann som en riktig kompis.



Detta upplägg var givetvis endast för gästernas skull. Hotcakes, skivad banan, skivat äpple, chokladdoppade russin, kaffe och juice (som dock inte kom med på bild). Någon kommenterade på den sista bilden och frågade om jag verkligen blir mätt på en sån liten frukost, så jag vill understryka att nej, det blir jag inte. Som ni ser på den övre bilden så stod det även ett fat med betydligt fler hotcakes på i mitten av bordet, vilket fungerade som påfyllning för mig och mina två frukostgäster. Jag är ingen hejare på att laga mat, det ska erkännas, men just frukost är jag faktiskt inte helt dålig på att slänga ihop. Nog har jag ett antal små specialare som jag kan bjuda på alltid, så om detta blir en tradition så får vi allt se vad jag vevar ihop till frulle nästa gång. Nu ska jag kika på gårdagens avsnitt av Glee. Later!


Kommentarer
Postat av: Malin

Heeeeej Jannike!

Med mig är det bara fint, försöker intala mig själv och andra att våren börjat söka sig in mot Skåne nu, så då blir man ju lute glad. ;)

Faktiskt, jo! Det är massor att göra nu, med uppsatser hit och dit i Academic Writing kursen, och böcker som ska läsas i den andra, men det är fortfarande lika intressant och lärorikt. Så jag har absolut inte ångrat mitt val än!



Åh, vad skoj, hur mycket pluggar du varje vecka då? Och får ni skriva fritt i den kursen eller hur funkar det?



Är lite avis på domdär pannkakorna nu och era trettio plusgrader, när det är storm här... Blä för det. Men men, hoppas att allt är bra med dig!



Take care, snygging! Kraaam.

2011-03-10 @ 22:50:39
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Postat av: mamma

Vilka spännande grejor! Vad är det i dom där pannkakorna? Dom ser ju inte ut som vanliga! Kram!

2011-03-10 @ 22:56:16
Postat av: Jannike

Oh my momy.... AMERIKANSKA pannkakor! Haha. Det förundrar mig att varken du eller Jessica är bekanta med dessa. De är typ som vanliga, men jag tror att det är bakpulver i också kanske, för att de ska svälla och bli tjocka. Or something.



Svarar dig på din blogg istället Malin! :)

2011-03-10 @ 23:41:00
URL: http://conejoblanco.blogg.se/
Postat av: Jessica

... ja jag trodde ju att det var mexicanska plattfiskar

2011-03-11 @ 09:42:54
URL: http://xomarcheline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0